Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza problematiky dyslalie u předškolních dětí z pohledu rodičů
HUMLEROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá aktuálním problémem dyslalie u předškolních dětí. Teoretická část se člení na tři kapitoly, které obsahují teoretický základ ke zpracovávané problematice. První kapitola vymezuje komunikaci, narušenou komunikační schopnost a představuje obor logopedie a logopeda, jakožto klíčovou osobu, která provádí nápravu narušené komunikační schopnosti. Praktická část se zabývá postojem rodičů k problematice dyslalie u předškolních dětí. Pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření a polostrukturovaný rozhovor. Výzkumné šetření obsahuje vzorek 178 respondentů - rodičů a k nim pak vztažený rozhovor s učitelkou v mateřské škole hlavního vzdělávacího proudu s více než 30letou praxí. Z výzkumného šetření vyplývá, že neexistuje vztah závislosti mezi úrovní znalosti a informovanosti a úrovní dosaženého vzdělání osloveného rodiče a ani v rámci dodatečných analýz nebyla nalezena žádná další souvislost. Dle výsledků z provedeného šetření, ale i dle odborníkůzáleží především na rodiči, na jeho svědomitosti a odpovědnosti.
Vliv odlišných komunikačních schopností na výkon žáka ve škole
BÖHMOVÁ, Ivana
Práce pojednává o odlišných komunikačních schopnostech u dětí na ZŠ. Stěžejní jsou pojmy narušená komunikační schopnost (NKS) a omezená komunikační schopnost (OKS). Teoretická východiska mapují komunikaci z různých úhlů pohledu, tedy to, jak s pojmem komunikace pracují jednotlivé vědní obory (sociologie, lingvistika, pedagogika a logopedie), jež se úzce dotýkají samotné problematiky odlišných komunikačních schopností. Teoreticky jsou dále vymezeny i pojmy NKS a OKS. Závěr teoretické části patří charakteristice rámcového vzdělávacího programu, jakožto základního pilíře českého školství, a s ním spojenými cíli vzdělávání v podobě naplňování klíčových kompetencí ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (konkrétně žáků s NKS či OKS) do hlavního vzdělávacího proudu. V rámci praktické části se pracuje s metodou dotazníkového šetření, kde se zkoumají odlišné komunikační schopnosti z pohledu pedagogů na ZŠ. Cílem je postihnout vztah učitele k žákům s NKS a OKS, tedy to, jak jsou žáci s odlišnými schopnostmi vnímáni pedagogy, jaké jazykové a řečové (komunikační) problémy se u žáků vyskytují a zda tyto nedostatky mají vliv na žákův školní výkon.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.